poniedziałek, 20 lipca 2015

Wypryski to już przeszłość.

Pamiętam okres dojrzewania szczególnie pierwsze wypryski, których było z czasem co raz więcej.
W gimnazjum zakrywałam je grubą warstwą podkładu, co nie pomagało w leczeniu trądziku.
Gdy zaczęłam używać pudru, moja cera wyglądała trochę lepiej.
Obecnie mam 19lat i pojedyncze czasem się pojawią.
Jak sobie z tym radzić? I Co to w zasadzie jest wyprysk?
Jest to choroba skóry o nieinfekcyjnym podłożu zapalnym.
Na początku na skórze pojawiają się czerwone grudki, które potem zamieniają się w pęcherzyki. Pęcherzyki pękają pozostawiając nadżerki.
Gdy dojdzie do zakażenia mogą pojawić się zmiany ropne oraz wydzielina, która po zaschnięciu tworzy szarożółte strupy.

Są różne sposoby leczenia trądziku, dziele je na:
*naturalne
*farmaceutyczne

Naturalne (domowe) sposoby:
*Pomidor- Pomidory zawierają witaminy A, K i C, które pozytywnie wpływają na wygląd skóry.
Poza tym znajduje się w nich likopen, który znajdziecie także w składzie wielu kosmetyków przeciwtrądzikowych.
Naszego pomidorka rozgniatamy na papkę, następnie nakładamy na twarz.

*Miód jest doskonałym, naturalnym środkiem antybakteryjnym i przeciwzapalnym.
Dodatkowo wzmacnia i wygładza skórę, a nawet pomaga w pozbyciu się  przebarwień po przebytym trądziku.

*Cynamon także ma silne działanie odkażające i przeciwbakteryjne.

*Cytryna. Owoc dobrze sprawdza się w pielęgnacji skóry trądzikowej ze względu na zawartość kwasu.

*Czosnek. Zawarte w nim siarka i cynk, często znajdują się też w formułach kosmetyków przeciwtrądzikowych.
Działa przeciwgrzybicznie, antybakteryjnie i oczyszczająco.
Nakładamy świeży plasterek na krostkę(mnie mocno podrażnił)

*Ogórek, poza osuszaniem, tłusta skóra potrzebuje także nawilżenia.
Zapewni jej to świeży ogórek, które znajduje się w składzie wielu kremów dla cery suchej.
Możesz nałożyć papkę z ogórka na twarzy i po prostu przytrzymać na skórze przez kilkanaście minut.  

Sposoby farmaceutyczne:

*Pasta cynkowa
Stosowanie: Punktowo nanieść, działanie wysuszające i przeciwbakteryjne, niska cena.

 *Drożdże,również bardzo mi pomogły szczególnie z cerą i włosami, wypryski już prawie się nie pojawiają, łykam je łącznie ok.3/4miesiące.

*Elanda, Afronis, Płyn przeciw trądzikowi. Mi podrażniał skórę, ale wypryski znikały, mojej siostrze pomógł w mocnym trądziku.
Zawiera m.in. kwas borowy o działaniu złuszczającym i rezorcynę rozjaśniającą przebarwienia i udrażniającą ujścia gruczołów łojowych.

Polecam przede wszystkim pastę cynkową, miód i drożdże.

Jak nie trądzik to skąd wypryski?
Bakterie czają się wszędzie.
Pędzle i gąbeczki do makijażu powinny być czyste, gdy ich nie oczyszczamy osiada na nich kusz, naskórek i sebum z naszej twarzy.
Brudne ręce w ciągu dnia, dotykanie i drapanie nimi twarzy, w pracy, autobusie bądź szkole roznosi bakterie, więc dziewczyny nie róbcie tego!
Zalecam cykliczną zmianę pościeli, a także ograniczenie alkoholu.

Na dobre oczyszczenie cery zachęcam do skorzystania z serii Ziaja Liście Manuka, zainwestowania w dobry tonik i peeling raz w tygodniu:)
A to moja kolekcja do pielęgnacji twarzy:
Ziaja żel oczyszczający z serii liście manuka.
Uwielbiam i jeszcze raz uwielbiam, skóra po użyciu jest gładka.
Świetnie się sprawdza przy trądziku bądź niewyspaniu, wystarczy przemyć twarz, a rozbudzenie i odświeżenie gwarantowane.
Polecam;)
 Zestaw BeBeauty z biedronki:
Peeling drobnoziarnisty, Oczyszczająco- wygładzający.
Maseczka nawilżająca, Głęboko Regenerująca
Krem nawilżający AQUA Refresh 24h, świetnie nawilża, dodałam do niego parę kropli kwasu hialuronowego.
Cena była nieziemsko zachwycająca, wynosiła 11zł za cały zestaw.
Tutaj jest jeszcze Tonik o którym TU już pisałam, płyn micelarny, którego zrobię osobną recenzje.
Została jeszcze najlepsza maska do twarzy jaką miałam mowa tu o Odmładzającej maseczce na mleku łosia, Łaźnia Agafi.
Producent obiecuję wyrównanie kolorytu skóry, w tym przypadku nie kłamie.
Kocham ją za mocno nawilżające działanie.
Używam jej raz w tygodniu.
  Mini skład:
mleko łosia – czterokrotnie bardziej odżywcze od mleka krowiego, ma silne działanie odmładzające 
różeniec górski – dzięki zawartości kwasów organicznych i flawonoidów, przywraca skórze sprężystość i elastyczność 
sachalinska morwa biała – dzięki zawartości karotenu i witamin z grupy B, działa wygładzająco i tonizująco na skórę
organiczny biały wosk pszczeli – ma działanie ochronne na skórę, zapobiega jej odwodnieniu.
 Skład INCI:  Aqua, Kaolin (biała glinka), Carbomer, Organic Rhodiola Rosea Root Extract (organiczny ekstrakt różeńca górskiego), Morus Alba Fruit Extract (ekstrakt sachalińskiej białej morwy), Organic Beeswax (organiczny biały pszczeli wosk), Milk (mleko łosia), Sodium Cetearyl Sulfate, Caprylic/Capric Triglyceride, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) (masło shea), Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Glycerin, Xanthan Gum, Parfum, Benzyl Alcohol, Benzoic Acid, Sorbic Acid, Citric Acid.

7 komentarzy:

  1. Ja na leczenie używam własnie pasty cynkowej, clotrimazolum na pojawiające się czerwone, i benzacne na białe. koszt 20 zł lekko ponad. :) pije drożdże co pomaga również na włosy i paznokcie ;]

    Pozdrawiam.
    www.xagathelle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja używam pasty cynkowej i trochę pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na trądzik dostałam robioną przez aptekarza specjalną maść i z tego co wiem zawiera ona cynk + sama używam Ziaja Liście Manuka całą kolekcję i Garnier Czysta Skóra :)
    Zapraszam na http://the-sound-of-your-heart-beating.blogspot.com/2015/07/szwedzkie-piekno-czyli-haul-z-ikei.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Pasta cynkowa to mój wybawiciel :) polecam w 100 %!
    http://mishelle-a.blogspot.com/2015/07/210715-r.html#more

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny post, gdyż ja mam właśnie problemy z trądzikiem :)

    http://immort4lgirl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń