sobota, 14 stycznia 2017

SLS i SLES- Co to właściwie jest?


SLS i SLES (Sodium Lauryl Sulfate i  Sodium Laureth Sulfate) są to szkodliwe detergenty zawarte w szamponach, bądź żelach do kąpieli.

Ich główne cechy to:

*Silne oczyszczanie skóry głowy.
*Wytwarzanie dużej ilość piany.

Używane są również w przemyśle do czyszczenia urządzeń,
jak i pomieszczeń.
SLS'y nagle zaczęły podrażniać mój skalp, jak dotąd nigdy mi nie szkodziły, zaczęłam zagłębiać się w ten temat.
Wielu dziewczyną dopiero po latach pojawiła się alergia na te detergenty.
Odstawiłam je, przeszłam na naturalną pielęgnację i jestem z niej naprawdę zadowolona.

Inne szkodliwe detergenty: 
*Sodium  laurilsulfate
*Sodium Myreth Sulfate
*Ammonium Laureth Sulfate
*Sodium Salt
*Sodium Dodecyl Sulfate
*Hydrogen Sulfate

Co powodują?

*Wywołują świąd.
*Powodują zaczerwienienia.
*Łuszczenie się skóry głowy.
*Wysuszają włosy( jeśli nie chcesz rezygnować z SLS stosuj  metodę OMO, pisałam o niej Tutaj).
*Regularnie oczyszczany tymi substancjami skalp w ramach  obrony zaczyna się przetłuszczać.
 Gdy odstawimy produkty z zawartością tych detergentów  skóra wróci do równowagi

W takim razie jakie jest zadanie szamponu (Produkt ten aplikujemy na skalp)?
Szampon przede wszystkim ma oczyszczać, można tego dokonać w delikatniejszy sposób.
Za zmiękczenie i odżywienie włosów odpowiadają maski i odżywki.
Nie sugerujcie się opisem szamponu ,,Nawilża suche i zniszczone włosy.." nie ma to prawa bytu.
Włosy mogą jedynie nie plątać się, można też zauważyć lekkie uniesienie i nic więcej.


To czym umyć skalp?
Istnieją delikatniejsze szampony i naturalne substancje myjące.
Ja myje odżywką bez silikonów.

Łagodne szampony :



*Baby dream


*Alterra

*Szampon Natura Estonica( kilka do wyboru)
*Sylveco Balsam myjący z betuliną

Inne produkty do mycia włosów(naturalne)

*Szampon Planeta Organica na bazie olejku z rokitnika arktycznego

*Shikakai - naturalna substancja myjąca, nie wysusza warstwy lipidowej.

*Aritha -  szampon w pudrze



Kiedy zastosować SLS ?
Jeśli używamy w pielęgnacji silikonów, a chcemy przejść na naturalną pielęgnacje.
SLS'y oczyszczą nasze włosy z nierozpuszczalnych w wodzie silikonów.


     Czy te detergenty Wam szkodzą, czy raczej nie uciekacie 
     od nich?:)


1 komentarz:

  1. też używam tego szamponu dla dzieci.
    Świetny blog.
    Zaczynam obserwować i zapraszam również do siebie :)

    OdpowiedzUsuń